zaterdag 24 december 2016

Een lichtje zijn...



Heb jij dat nou ook, dat er, zo rond de kerstdagen, een verlangend gevoel naar geborgenheid je bekruipt? Zo'n gevoel van knus en gezelligheid, liefde en vriendelijkheid?
In dit jaargetij kruip ik graag diep weg in een warm vest -in mijn hoekje op de bank- met een dik boek en een dampende beker thee binnen hand bereik. Ik vind het heerlijk om in alle rust, al lezend een andere wereld te betreden, terwijl ik langzaam de wereld om mij heen verlies aan de letters op papier. Ik kan daar zó van genieten!

Een gevoel van geborgenheid, ik denk dat ieder mens daar - bij tijd en wijlen- naar hunkert. Je geborgen voelen bij de mensen om je heen, in het leven dat je leidt en je geborgen voelen bij jezelf.
Je beschermd en geliefd voelen, jezelf kunnen zijn. Een gevoel dat niet voor iedereen vanzelfsprekend is, velen gaan gebukt onder eenzaamheid, verdriet en pijn. Hoe mooi is het als we met een beetje vriendelijkheid er voor hen kunnen zijn?


Waar donkerte heerst is een lichtje nodig. Dat lichtje kan jij zijn, 
zelfs als je denkt niets te kunnen geven. 
-Irene-

Laten we met elkaar tijdens deze dagen -maar het liefst gewoon het hele jaar- zoveel mogelijk van onze vriendelijkheid geven. Geef royaal een groet, een lach of een compliment. Vriendelijkheid kunnen wij nooit teveel geven en het kan zomaar zijn dat wij hiermee een stukje pijn of verdriet van een ander helen. Och.... hoe mooi zou dat zijn?!! ♡

Laten wij met elkaar de wereld een klein beetje mooier maken, door ons best te doen vooral aan een ander te Geven in plaats van iets te nemen. (we nemen maar al te vaak een stukje liefde, geluk, kracht, zelfvertrouwen, etc. van een ander weg doordat we ze niet vriendelijk behandelen.)

Ik wens je hele fijne dagen toe en hoop dat ze vol van liefde en geborgenheid zullen staan!

Irene ♡


1 opmerking:

  1. Ik vind het ook heerlijk om met deze dagen lekker te cocoonen met mijn gezinnetje, heerlijk even lekker niks, geen klok in je nek. En ik ga volgend jaar door met "geven" aan mensen om me heen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dit blog wordt nog Zoveel Mooier met een reactie van jou! Dank je wel!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...